Vraag nu deze prachtige uitspraken en mooie QUOTES aan.

Ze zijn al ruim 1500 x aangevraagd!

De training COLLAGES MAKEN is vernieuwd.

– Meer uitleg
– Duidelijke stappen
– Meer tips
– Nieuwe collages
– Nog meer voorbeelden

 

Natuurlijk zit het werkboek, de checklist, de quotes en illustraties om te downloaden, de lijst met boeken en tijdschriften voor inspiratie en de online begeleiding (1 uur) er nog gewoon bij.

 

De vernieuwde versie kan je nu al volgen voor €47,- (incl BTW)

 47,00

Minder Stress met creativiteit

Wanneer weet je dat je “last” hebt van stress?

Eigenlijk is het simpel.

Iedereen ervaart weleens stress. De stress of spanning die je voelt voor een examen, voor een presentatie of een belangrijk gesprek. Dat is gezonde stress.  Door het hormoon adrenaline voel je je onrustig en opgejaagd. Zodra de situatie verdwijnt zakt je adrenaline niveau en voel je weer ontspanning.

Er is ook ongezonde stress. Dit is de fase waarin het langer duurt voordat adrenaline weer wordt afgebroken door je lichaam. De tijd dat je je gespannen voelt duurt langer.

In de volgende fase zijn de periodes van ontspanning nog korter of zijn er helemaal niet. Dit is de fase die we kennen als overspannen. Het woord zegt het al: over-spannen. Je bent dan voor langere perioden gespannen. Je hebt het gevoel dat je continu “AAN staat”. In deze fase nemen de stressklachten enorm toe. Doe je in deze fase niets om te kunnen ontspannen? Dan kom je in de 4e fase: een burn-out.

Een burn-out wordt gekenmerkt door lichamelijke en geestelijke klachten. Het is dan een lichamelijke, emotionele en psychische uitputtingstoestand waar je in zit. Dit is ook de fase waarin je langdurig kunt uitvallen.

Craftfulness is Mindfulness met de focus op “het maken”.
Door te focussen op “het maken” (Craft) zal je ontdekken dat je heel makkelijk
kunt ontspannen en daarmee ook stress en burn-outs kunt voorkomen.

Wanneer moet je opletten?

 

Als je:
– merkt dat je steeds tegen dezelfde dingen aanloopt,
– het overzicht of de controle kwijt bent,
– veel piekert of slecht in slaap kunt komen,
– snel geïrriteerd bent,
– dingen vergeet,
– perfectionist bent,
– jezelf vaak vergeet,
– je snel schuldig voelt,
– je opgejaagd voelt,
– onrust in je lijf voelt,
– gespannen bent en niet kunt ontspannen,
– lijf zegt dat het genoeg is geweest,
– alles geprobeerd om stress te verminderen,
– behoefte hebt aan gewoon DOEN,
– benieuwd bent naar het effect van creativiteit,
– dan ook gezelliger bent en alles beter aankunt,
– weet dat je nu iets moet doen om erger te voorkomen

Als je iets maakt dan creëer je rust, ruimte en ontspanning. Als je hier bewust mee omgaat dan verlaagd het jouw stressniveau.

En als je stressniveau daalt voel je je fijner, kan je meer aan, voelt alles lichter, kom je in de flow, ervaar je je eigen talenten beter en leef je de beste versie van jezelf!

Iedereen kan creatief zijn en iedereen doet dat op zijn of haar eigen manier en eigen gevoel. Creativiteit is een heel breed begrip.

Alles wat je nodig hebt zit al in je!

 

Liefs Lara

Lara van de Hoef-de Weerd
Craftfulness Expert & Coach

Align

Het was een lange weg, maar nu heb ik een (redelijk duidelijke) routekaart.

Qua Burn-outs ben ik ervaringsdeskundige. Ik heb er inmiddels 3 gehad. Je zou denken “een ezel stoot zich in het algemeen niet 3 x aan dezelfde steen”. Grappig maar die steen was elke keer een andere steen. Hij zag er anders uit, voelde anders en lag op een andere plek.

Ik zal je al de details van mijn struggles besparen maar het zijn er veel geweest. Ik heb allerlei dingen gedaan om uit een burn-out te komen. Van psychologen en coaches t/m slaappillen.

 

De doorbraak

Tijdens mijn 3e burn-out kwam ik erachter dat “bezig zijn” voor mij het beste werkte. Dat begon met simpel opruimen van de kledingkast. Later kon ik tijd voor creativiteit inplannen en me daar helemaal op focussen.

Het was een lange weg en een moeilijke want ik moest mezelf een opdracht geven en een structuur opzetten waarin ik de ruimte had om met de burn-out en de verschijnselen om te gaan en stappen vooruit te zetten.

Daar heb ik veel van geleerd (en over geleerd). Deze aanpak die ik zo miste omdat geen enkele begeleiding, coaching of traject dit gaf zet ik nu in bij al mijn trainingen.

Met de Stress & Burn-out training wil ik jou de tools geven zodat je op tijd kunt ingrijpen voordat het te laat is! 

Ben je benieuwd wat jij nog meer uit creativiteit kan halen?

En hoe je jouw stressniveau kunt laten zakken?

 

In de “Stress & Burn-out reductietraining” geef ik je alle tools waarmee je direct aan de slag kan. Deze training staat boordevol met leuke en makkelijke opdrachten waarmee je jouw creativiteit een boost geeft. Door de opdrachten bewust en met aandacht te doen zorg je dat je kunt ontspannen.

Zoals je waarschijnlijk al gelezen hebt is die ontspanning heel erg belangrijk om het stresshormoon adrenaline af te breken. Adrenaline zorgt voor dat onrustige gevoel en veroorzaakt stress. Als je hier niet op tijd bij bent kan dit overgaan in overspannen zijn of zelfs een burn-out veroorzaken.

Wat anderen zeggen:

In het begin vond ik het best lastig. Ik zat in een burn-out en had weinig zin in iets. Door elke week een kleine opdracht te doen kwam ik weer in een ritme en dat hielp me ook om meer structuur in mijn leven te krijgen.
Het voordeel van deze opzet is dat je een werkboek hebt en online. Daarnaast vond ik het ook heel fijn om via het programma contact te hebben met Lara. In tijden van twijfel hielp ze me er doorheen.

Maud

Via een vriendin kwam ik achter deze training. Ik loop al langer met stress klachten en ik herkende me meteen in de punten die Lara schreef.
Ik had al allerlei dingen geprobeerd maar kwam er niet uit en ik vind iets creatiefs altijd leuk. Wat ik niet had verwacht is dat ik deze training ook gratis kon volgen via STAP. Ik heb de subsidie aangevraagd en ook gekregen. Ik kon heel snel starten.

Suzan

Voor mij is het heel belangrijk om tijd voor mezelf in te plannen. De “knutseltijd” gaat vaak op aan het knutselen met mijn kinderen en kom dan niet toe aan mijn eigen creativiteit. Wat heel goed werkt zijn de korte opdrachten. Lekker makkelijk en overzichtelijk. Daarmee plan ik met gemak 15-20 minuten in voor mezelf.

Karin

Contact